dijous, de desembre 28, 2006

Amb els 5 sentits

Ahir va passar un fet no gaire corrent a casa meva. A l'hora de sopar, mentre la tele estava encesa, vam sudar d'ella (això que és nova eh) i vam estar xerrant (bàsicament vaig fotre el rollo jo, com sempre). Tenia molta gana i parlant de la feina a la Granja i tal, vaig recordar un gust que feia temps no tastava... aquells bikinis del "senyor bocí"... sempre que sortia de l'escola de peke (oh gran Lavínia!!) ma mare em portava a la botiga que tenien a l'hospitalet i de camí compràvem un (o dos) bikinis per berenar que me'ls menjava a un dels provadors on s'hi guardava coses i no es feia servir. Era EL MOMENT DEL DIA. Quin formatge! Crema de gruyère! Quin pernil! i quin art a l'hora de fer bikinis!
Doncs ahir em va venir aquell gust a la boca. És un gust que em serà difícil d'oblidar. Igual que l' olor de l'acera mullada quan plou a Barcelona o el tacte de la serp i el cocodril que vaig tocar en aquells casals d'estiu al zoo, o el tacte de l'Eros i Psique del Louvre que el profe d'Història de l' Art ens va motivar a saltar-nos les normes estrictes del museu i ens va animar a tocar-la, o la visió del meu carrer nevat l'any 92, de les muntanyes verdes eslovenes, el mar des del Canigó o el so de l'Atlàntic que em feia adormir-me les nits que vaig estar a Asilah...
Si viviu prenent atenció, escoltant, observant, olorant, palpant i degustant, segur que també tindreu records d'aquest estil. En teniu?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Que maco!!
Sí, i tant, hi ha coses que no saps per què però no se t'esborren. Jo tinc gravada una olor: la que feia una barreja de romaní i alcohol que ma mare feia per posar-nos als cops i rascades quan erem petits. Avui hem anat a caminar i quan he sentit l'olor del romaní m'ha vingut de sobte al cap l'esperit de romaní que feia la mare.
Fins aviat!!

Anònim ha dit...

Aquesta història jo l'he sentit en vivo y directo ;)

Realment és curiós però sovint recordem una olor, un color, un tacte i a partir d'allà elaborem un record sencer, una sensació completa.

Anònim ha dit...

pel barri es deia que havies actualitzat el bloc, les àvies en parlaven a peu de carrer i al mercat, peixateries, fruiteries i carnisseries en van plens...i avui he vingut il·lusionat a comprovar-ho...i he vist que era un bulo!


posa-hi remei! ;)